Voel je vrolijk en zelfverzekerd met onze
Mindful Meiden coaching

Mindfulness nuttig als je hoogsensitief bent 

Ben je hoogsensitief? Dan komen prikkels uit je omgeving extra hard binnen. Geluiden. Geuren. Licht of kleuren. En ook emoties en sferen merk je feilloos op.. Ongemerkt verwerken je hersens meer indrukken dan ze aankunnen. Het resultaat. Je voelt je onrustig en gestrest

​Zolang je niet merkt dat dit gebeurt verzand je in onrust. Doe je er niets mee dan leiden onrust en stress vaak tot overspannenheid en uiteindelijk tot een burn out

​Om dit te voorkomen zijn twee dingen belangrijk

  1. onderken voor jezelf dat je hoogsensitief of hooggevoelig bent
  2. start met mindfulness en voel ontspanning tussen alle hectiek

1.   Ben ik hoogsensitief?

Hoogsensiviteit is een aangeboren eigenschap in de hersenen. In vergelijking met mensen die niet hoogsensitief geboren zijn, zijn bij jou minder filters actief. Hierdoor bereiken meer sensorische prikkels je centrale zenuwstelsel. Je hersenen moeten meer prikkels verwerken

​Eén op de vijf mensen is hoogsensitief. Grote kans dus dat jij dit ook bent

​Enkele HSP kenmerken zijn:

​Doe hier de volledige HSP test voor kinderen

Weten dat je hoogsensitief bent geeft rust

Voor mij vielen de spreekwoordelijke puzzelstukken op hun plek. Ik weet wat me van mijn stuk brengt en ik voel me niet meer ‘raar’. De HSP kenmerken zo nu en dan weer lezen helpt mij enorm 

​De volgende stap is omgaan met die sensorische prikkels 🙂 Want het weten helpt en is fijn, maar dan ben je er nog niet helemaal

2.   Voel je ontspannen met mindfulness

Waarom mindfulness? Je onrust en stress leiden misschien wel tot geïrriteerd gedrag, minder energie of gevoelens van eenzaamheid. Mindfulness training voor kinderen helpt je bewust worden van je automatische patronen, zodat je op tijd PAUZEERT en goed voor jezelf zorgt

​Hoe werkt dat? Een voorbeeld:

​Onbewust beïnvloeden externe indrukken je gedachten, emoties en hoe je lichaam voelt. Voel je spanning in je omgeving of in jezelf? Dan ontstaan gedachten als ‘als ik mijn huiswerk nog maar kan doen’. Dit resulteert in een vol hoofd of een rusteloos gevoel. Ga je mee in deze gedachtestroom en ben je je er niet van bewust? Dan wordt het onrustige gevoel en het piekeren groter

​Met mindfulness train je je aandacht en vergroot je je opmerkzaamheid. Je stapt eerder uit die gedachtestroom en luistert beter naar de signalen en behoeften van je lichaam zodat je je meer ontspannen en vrolijker voelt

Zelfvertrouwen voor je dochter

Download de 10 gratis tips en help je dochter direct te groeien in haar kracht!